Rumunia

Rumunia to kraj bogaty w historię, kulturę oraz piękne krajobrazy, które przyciągają turystów z całego świata. Jaszczur postawił na dziką przyrodę i adrenalinę. Ukryte wąwozy i malownicze Karpaty przykuły naszą uwagę już podczas planowania i nie zawiodły na żywo. Każdemu kto wybiera się do Rumunii polecamy pominąć komercyjne miejsca i odnaleźć coś czego nikt inny nie znalazł :D

Górskie szlaki przecinają kraj wzdłuż i wszerz, a każdy szczyt niesie ze sobą nową przygodę. Opcji na trekking – jednodniowy bądź dłuższy jest cały ogrom. Całym sercem polecamy wyprawę na Moldoveanu czyli najwyższy szczyt w Rumunii. Ogromne wrażenie zrobił na nas także Park Narodowy Retezat i wznosząca się w nim Peleaga.

Wspinaczka po Via Ferratach w Rumunii to niezapomniane wrażenia dla każdego, kto lubi sportowe wyzwania i piękne krajobrazy. Przemierzając kraj znajdziemy trasy na różnych poziomach trudności – zarówno dla początkujących jak i zaawansowanych.

Jeśli jednak kierujemy swoją uwagę na bardziej znane miejsca to czekają na nas urocze miasteczka, malowane monastyry, zamki, klasztory i górskie trasy samochodowe.

Rumunia to kraj pełen kontrastów, w którym można zobaczyć zarówno zabytki historyczne, jak i dzikie krajobrazy. Dzięki szerokiemu wyborowi atrakcji oraz łatwemu dostępowi do nich, każdy znajdzie coś dla siebie. Wisienką na torcie jest rumuńska kuchnia pełna wymyślnych zup i mamałygi :D Pamiętajcie też wypić kieliszek raki!

Therme Bucuresti – nowoczesny aquapark w Rumunii

Artykuł w skrócie: Jeden z ostatnich dni w Rumunii przeznaczyliśmy dla odmiany na relaks. Bez trekkingów, gór i zniszczonych kolan. ...

Zip Line w Seven Ladders Canyon – dzika tyrolka na ...

Artykuł w skrócie: Kolejny nocleg w Braszowie zaklepaliśmy w Casa Samurai. Co ciekawe obiekt faktycznie prowadził Azjata, a w środku ...

Park Narodowy Bucegi, szczyt Caraiman i Babele

Artykuł w skrócie: Z przełomu Bicaz kierowaliśmy się pełną parą w stronę Valea Lupupi. Niestety około godziny 21 gdy już ...

Via Ferrata Wild Ferenc (C/D) – opis przejścia

Artykuł w skrócie: Via Ferrata Wild Ferenc to trasa dla bardziej zaawansowanych wspinaczy, którzy mają już za sobą kilka żelaznych ...

Via Ferrata Astragalus (C/D) – opis przejścia

Artykuł w skrócie: Via Ferrata Astragalus to wyjątkowy punkt na ferratowej mapie Rumunii. Jest to najdłuższa żelazna droga w kraju, ...

Przełom Bicaz – żółty szlak Cheile Bicajelului i wiszący most

Artykuł w skrócie: Po udanym wejściu na Toacę udaliśmy się od razu w stronę przełomu Bicaz. Oczywiście był problem ze ...

Varful Toaca i schody do nieba – szybkie wejście

Artykuł w skrócie: Nieudana północ Rumunii Po nieplanowanym postoju w Kluż-Napoka zdecydowaliśmy, że jedziemy dalej już bez względu na pogodę ...

Via Ferrata Sky Fly (C) i Zip Line w Cheile ...

Artykuł w skrócie: Via Ferrata Sky Fly znajduje się na terenie wąwozu Turdy. Jej charakterystycznym punktem jest ogromna dziura w ...

Ogromna kopalnia soli w Turdzie – hit czy kit?

Artykuł w skrócie: Po szalonej przygodzie w Kanionie Ramet dojechaliśmy do Turdy, gdzie spędziliśmy noc w Pensiunea Alin, żeby kolejnego ...

Kanion Ramet – Rumunia poza szlakiem

Mega jaszczurowa sprawa! Kanion Ramet to jedno z miejsc, których właśnie szukamy podczas naszych podróży. Nie do końca odkryte, trochę ...